Lidgeld, inschrijving en terugbetaling

Alle informatie over de kost van scouting.

HOEVEEL KOST SCOUTING?

LIDGELD:
44€ voor het eerste trimester, 30€ (JT) / 35€ (OT) voor het tweede en derde trimester samen.
Een heel jaar kost dus 74€/79€ met elke zondag leuke activiteiten en 2 weekendjes, zonder extra kosten.

UNIFORM:
Onze scoutsgroep heeft een eigen t-shirt (12€) en een das (8,5€), deze zijn verplicht (maar niet als je gewoon enkele keren komt proberen). Meer info over het uniform vind je hieronder.
Er zijn ook tweedehands kleren beschikbaar! Vraag hier zeker naar, want uit zo'n hemd/t-shirt ben je snel gegroeid.

SCOUTSKAMP:
Het scoutskamp kost 11€ à 12€ per dag. Het kamp duurt 7 dagen (JT) &10 dagen(OT), alles is inbegrepen: eten, drinken, activiteiten, slaapplaats,... Meer info over het kamp krijgen jullie op de kampinfodag.

FISCAAL ATTEST BELASTINGEN:
Dit attest inzake uitgaven voor de opvang van kinderen van minder dan 12 jaar  kunnen jullie gebruiken om de kost van het afgelopen scoutskamp in te brengen bij de aangifte van de personenbelasting. Hiervoor moeten jullie het volgende formulier downloaden, afdrukken, invullen en door ons laten ondertekenen. Spreek de groepsleiding (Gitte of Andreas) hiervoor aan. Je moet uiteraard zijn meegegaan op kamp om gebruik te kunnen maken van deze regeling.

Zoek de mutualiteit waar je bij aangesloten bent en selecteer het juiste document.

Cm: download formulier

De voorzorg: download formulier

OZ: download formulier

VNZ: download formulier

NZV: download formulier

Partena: download formulier

Meer info over terugbetaling kamp.

SCOUTING OP MAAT:

Via "Scouting op Maat" ondersteunt Scouts en Gidsen Vlaanderen iedereen voor wie de kostprijs een drempel vormt om deel te kunnen nemen aan het spel van scouting.
1.  Het verminderd lidgeld.
2.  Fonds op Maat. Als de kampprijs te hoog is voor leden betaalt u slechts 1/3e van de totale kampprijs. Scouts en Gidsen Vlaanderen betaalt 1/3e en onze scoutsgroep betaalt ook 1/3e. Een scoutskamp kost dan slechts 22 tot 34€!

Voor meer info contacteer je Sare van Puijenbroek via financien@scoutsberingen.be of spreek hem aan voor/na een vergadering, hij zal dit verder met u bespreken en hier discreet mee omgaan.

Inschrijvingen 2022-2023

Nieuwe leden
Lid worden van Scouts & Gidsen Beringen-Centrum?Schrijf je hier in!

Logo Scouts en Gidsen Beringen-centrum

ADRES
Scouts & Gidsen Beringen-Centrum
Corbiestraat 7